A Drupal 7 per defecte venen instal·lats dos tipus de continguts:
Article: Aquest tipus es per a crear Noticies o com el seu nom indica articles que estan pensats per a complementar una portada o una determinada secció (mes endavant parlarem de la taxonomia).
Pàgina: Aquest tipus esta pensat per a crear pàgines senceres tals com el típic ‘Qui Som’ o una pàgina sencera informativa.
Però a més podem activar més tipus de continguts :
Entrada de Bloc: Pensada per a crear entrades que segons l’usuari que les cree es guardaran al bloc personal de cadascú. Això sí per això hauriem de profunditzar primer en el tema dels permisos dels usuaris, la taxonomia, la creació de menús etc. Així que ho deixarem per a més endavant. De moment Vull que entengueu que és una possibilitat.
Pàgina del llibre: Aquest tipus de contingut està pensat per a crear ‘llibres’. Els llibres són una estructura que Drupal presenta com un catàleg ordenat amb una jerarquia marcada per els seus components. Què vol dir açò? Doncs que si per exemple jo vull fer un conjunt de tutorials o vull tindre un ‘llibret’ de receptes de cuina, i vull que es presenten de forma que puga anar a una portada i veure una introducció amb un index de cada tutorial o recepta. A més en cada pàgina d’eixe ‘llibre’ puc navegar a la pàgina següent a l’anterior o al nivell superior.
Forum: A Drupal també podem activar el forum, on podem crear seccions, forums i subforums. Tot i que no te res a veure amb els forums SMF (per a mé els millors) ens dona la capacitat de mantindre un forum en linea i amb l’avantatge de tindre els mateixos usuaris que al lloc central. Per als forums vull deixar un capítol senser després de tractar alguns temes així que els vorem més endavant.
Bé comencem per activar els tipus entrada de bloc i pàgina del llibre, al video podeu veure com vaig a mòduls (http://localhost/curs-drupal-7/#overlay=admin/modules) i active els dos tipus mencionats.
Ara veurem com funciona l’estructura d’un llibre, al video cree un llibre i despres afegisc pagines filles i pàgines que son sub-pàgines d’altres.
Per últim crearem un tipus de contingut nou, anem a dir-li Fotos i consistira en un tipus de contingut on es podran afegir fotografies amb títol i descripció i es podran comentar, aquest tipus el gastarem mes endavant per crear una galeria de fotografies amb l’ajuda d’un mòdul anomenat ‘views’.
<–Creant el nostre primer article a la portada.





