KDE 4
Aquests dies he migrat a mons pares de windows XP a kubuntu 9.04, ja que no iniciava i les noves versions de windows no fan el pes per l’ordinador. De moment es van acostumant a poc a poc, tot i que encara estan en procés de proves, a veure si s’habituen o em demanen tornar a windows. He pogut emular fotoxop 8 CS sense cap problema amb wine. He quedat bastant sorprès de lo acabat que està KDE 4, senzill, lleuger, i genial.
Però m’han sorgit dubtes que he anat apuntant per preguntar.
1- com munto una partició existen, per sempre, sense tocar konsola si pot ser?
2- Com activo el doble click?
3- amb fitxers i carpetes molt grans em diu que el limit de la paperera està plena, sense deixar-me llençar més coses. Tot i buidant-la al complet em torna a dir el mateix per que el fitxer és massa gran per el limit permes de la paperera. Algú sap on es canvia aquest parametre?
4- ara que tinc més usuaris a administrar amb ubuntu, em trobo per exemple que amb un usuari sense privilegis d’instal·lació de programes, al executar synaptic i posar la contrassenya de l’usuari que si que te permisos d’instal·lació, no funciona. Hi ha alguna manera d’executar el synaptic des de una sessió de un usuari sense privilegis, però que em demani contrassenya de un usuari amb privilegis?
Ús recomano provar KDE 4, a mi m’ha deixat molt sorprès, i ja estic pensant en la pròxima actualització del sistema, pot ser que em passi a KDE 4.






Bones!
Doncs sí que és cert que KDE4 està millorant molt. Encara li queda, però. No sé la resposta a tots els teus dubtes:
1. En principi, des del gestor de fitxers Dolphin, a l’igual que al nautilus, hauria d’aparèixer les particions secundàries.
2. El doble clic el podràs activar des del panell de control de KDE, a keyboard and mouse (o teclat i ratolí)
3. Això del límit de la paperara també ho tenia el windows. Mira’t això:
http://tokoe-kde.blogspot.com/2008/08/s … trash.html
4. Amb els privilegis t’hauràs de barallar…
Ha estat d'ajuda aquesta resposta?
LikeDislike