avatar

Filtre Lomo per al Gimp

Mirant de fer una foto per participar al concurs del domini .CAT he pensat en aplicar algun tipus d’efecte que aconseguisca un resultat més original que no pas una foto sense modificar (les bases del concurs permeten fer-ne modificacions a les fotos, però la base sempre ha d’ésser una imatge presa per nosaltres).

La meua parella m’ha comentat que un efecte que a ella li agrada molt és l’efecte Lomo que tenen algunes càmeres que venen actualment. Llavors m’he dit: «Segur que el Gimp tindrà alguna extensió que puga reproduir aquest efecte». He cercat una mica i de seguida he trobat que aquest efecte ja es troba per defecte actiu a la versió 2.6.10 i es pot trobar a Filtres » Llums i ombres » Lomo…

Si teniu l’Ubuntu i voleu instal·lar aquesta versió, podeu afegir el següent repositori i instal·lar el gimp (o bé actualitzar si ja el teniu instal·lat):

sudo add-apt-repository ppa:nilarimogard/webupd8 && sudo apt-get update
sudo apt-get install gimp

L’efecte el veureu a continuació (són fotos fetes per mi, tingueu en compte que no tinc gràcia per fer aquestes coses, però si vosaltres en teniu, podeu fer coses molt xules!).

Aquesta és una foto a El Campello (Alacant):

Foto 1 sense efecte lomo

Foto 1 amb efecte lomo

I aquesta me la va fer la Neus a Escòcia (no isc molt bé, però el contrast del fons moooola):

Foto 2 sense efecte lomo

Foto 2 amb efecte lomo

Anotacions relacionades:

Publicat en Disseny gràfic | Etiquetat , | 4 comentaris

4 comentaris a l'entrada: Filtre Lomo per al Gimp

  1. avatar Marc diu:

    A quina versió del GIMP et refereixes? A la 2.6.8 no ho veig…
    Salut!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • avatar Pau diu:

      Hola Marc, doncs la versió que tinc és la 2.6.10. Pensava que la 2.6.8 també el tindria. He posat els repos a l’article.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  2. avatar Marc diu:

    Gràcies Pau! Jo tinc el GIMP per defecte de la versió Ubuntu de Softvalencià (Xé, collons!), però ara ho actualitzaré… Em feia molta falta! Bé, de fet no, però mola!
    Salut!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • avatar Pau diu:

      Hehe. El gimp que ve amb l’Ubuntu de Softvalencià és la mateixa versió que la de l’ubuntu. Realment l’única cosa que vam fer amb eixe Ubuntu va ser definir tots els locales al valencià per tal que tots els programes que adaptem al valencià apareguen per defecte.
      Salut!

      Thumb up 0 Thumb down 0

Deixa un comentari

Registra't! Així ja no hauràs d'introduir les dades cada vegada i podràs editar els teus comentaris.

*

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>