avatar

Adblock plus s'ha d'utilitzar?

Adblock plus és un complement per a molts navegadors que elimina la publicitat, sobretot la publicitat flash, de les pàgines web. Adblock plus es basa en una sèrie de llistes que bloquegen només els continguts que són publicitat (en general encerta en el 95% dels casos). El resultat és més que visible. Per exemple, anem a una pàgina com MuyLinux:

Pàgina web MuyLinux.com amb i sense publicitat

Realment la diferència no és tanta, però el que passa és que la barra dreta es desplaça conforme ens desplacem per la pàgina; quan s’entra a la pàgina principal o a un article, apareix un gran bàner que no permet veure res i ens l’hem d’empassar. La cosa va més enllà, però, i és que tantes animacions flash ralentitzen la càrrega de la pàgina i, en alguns casos, l’aturen. MuyLinux és un cas de milers. Altre cas realment desesperant és TheInquirer.es. La publicitat és intrusiva, és desesperant i a més fa que la pàgina no es carregue bé.

Durant dos o tres anys vaig fer servir l’adblock plus: moltes pàgines viuen de la publicitat i fent servir l’adblock podem estar condemnant-les a desaparèixer. Tot i així, existeix publicitat i publicitat. Moltes pàgines utilitzen una publicitat de mala manera i fan que l’experiència de l’usuari siga realment dolenta. Moltes pàgines que visite sovint fan servir aquest tipus de publicitat. I per això he decidit fer servir adblock plus de nou. Ja m’havia oblidat de com de ràpid es carreguen les pàgines quan es bloquegen tots els anuncis.

L’Adblock plus permet triar quines pàgines es volen bloquejar i quines no. Per això mateix ara sóc jo qui decidirà si vull veure la publicitat o no: i el criteri serà la intrusió de la mateixa. Crec que és la millor opció. Una cosa és matar a una pàgina fent servir l’adblock i una altra és que la pàgina me mate a mi a base d’anuncis. Això no, gràcies.

Possibles solucions

  • Fer servir html5 en lloc de flash
  • Evitar els interstitial o publicitat que amague el contingut de la pàgina
  • Evitar que la publicitat seguisca al visitant

En fi. Si esteu amb mi, ja sabeu: Adblock Plus. Però feu-lo servir amb el cap, sigueu selectius. No elimineu la publicitat perquè sí.

Anotacions relacionades:

Publicat en Opinió | Etiquetat , , | 10 comentaris

10 comentaris a l'entrada: Adblock plus s'ha d'utilitzar?

  1. avatar Xavi Ivars diu:

    I com ho fas? Lleves tots els filtres i vas blocant els anuncis un a un (amb el blacklist)?

    O desbloqueges les webs que t’agraden (amb el whitelist)?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. avatar Aljullu diu:

    Jo sóc totalment anti-AdBlock Plus.

    Si la publicitat d’una pàgina és molt intrusiva, el millor és deixar de visitar aquella pàgina.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. avatar Pau diu:

    @Xavi, whitelist generalment. La idea final és bàsicament no evitar la publicitat, sinó fer que no s’estavelle contra la meua cara.

    @Albert, hehe, mentre escrivia l’article pensava en tu ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Sí…. aneu amb compte amb això, a la pàgina de Chakra només hi ha un petit quadret a dalt de la pantalla que no fa mal a ningú però que ens està pagant el lloguer del servidor……

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. avatar Xavi Ivars diu:

    Per això dia jo que seria millor fer-ho amb “whitelists”; és a dir, desactivar tots els filtres i aquella pàgina amb publicitat molt intrusiva que vulguem blocar, la bloquem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  6. avatar aniol diu:

    Jo faig servir NoScript, i per alguna raó justificada m’acaba bloquejant també alguns anuncis.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. avatar ignasi diu:

    Una solució que deixaria a tothom content (excepte als anunciants) seria una extensió, que bloquejés la publicitat, però descarregant-la, i fent creure als anunciants que aquesta serà visualitzada.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Des que faig servir regularment Elinks, no veig gaire publicitat :-D . Això sí, per deixar comentaris en alguns blocs, cal canviar de navegador (no és aquest el cas, per sort).

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. avatar Jordi diu:

    Les dues extensions sense les que no puc fer anar l’Iceweasel són l’Adblock-plus i, sobre tot, el flashblock. Sense aquest últim, la web és una puta merda.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  10. avatar Pauet diu:

    Jo per norma navego amb l’Adblock-plus desconnectat, ara bé si em trobo amb alguna publicitat massa intrusiva el connecto. El problema es que de vegades me’l descuido posat, i es difícil crear una llista blanca prou extensa.
    Voldria poder triar entre un mode “estricte” en que es crea una llista blanca, i un mode “permissiu” en que crearia una llista negra de pàgines.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Deixa un comentari

Registra't! Així ja no hauràs d'introduir les dades cada vegada i podràs editar els teus comentaris.

*

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>