avatar

Que visqui el programari lliure: Nightingale i Clementine!

Bon dia!

Vinc amb un post ràpid per comunicar-vos dues bones notícies que només es poden donar en aquest meravellós món que és el programari lliure.

Primera! Recentment l’amic Oriol ens comunicava una mala notícia: els desenvolupadors del popular reproductor de música Songbird (desenvolupat amb el mateix motor que el Firefox) havien pres la decisió d’abandonar la seva línia de desenvolupament dins a Linux. Ara bé, pel que es veu, els seguidors d’aquest programa s’han afanyat a portar la contrària al que l’Oriol deia als comentaris d’aquella mateixa entrada, i s’han començat a organitzar per desenvolupar ells mateixos un fork automantingut (no t’enfadis company, és una bona notícia, no? ;) ), que provisionalment ha estat anomenat Lyrebird. EDITO: el nom definitiu serà Nightingale. Clica’m eixerit per més info. Pàgina oficial ací!

I segona! Fa temps que no us canto les excel·lències de l’antic Amarok 1.4, oi? Doncs heus aquí una altra bona notícia: algun heroi ha decidit reprogramar gran part d’aquest magnífic reproductor en Qt4, rebatejant-lo com a Clementine. Aquesta versió modernitzada del vell Amarok presenta una millor integració en entorns GNOME i arregla alguns bugs històrics com els problemes amb l’adqusició de portades d’àlbums, entre d’altres. L’estic provant i fa patxoca, la veritat. Aquí teniu la pàgina oficial, i des d’aquí us el podeu descarregar per al vostre sistema operatiu. Més info aquí.

Bé amics, salut i llibertat!

PS: com podeu veure, ambdues notícies les he tret del magnífic blog OMG! Ubuntu!, un must-see per a tots els entusiastes d’Ubuntu. Us el recomano!

Anotacions relacionades:


4 comentaris a l'entrada: Que visqui el programari lliure: Nightingale i Clementine!

  1. avatar oriolsbd diu:

    Efectivament, és una gran notícia.

    M’alegro d’haver-me equivocat en les meves previsions. :-)

    Salut!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. avatar sergis diu:

    Gracies, nois vaig a posar el Clementine a veure que tal funciona. Un salut. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. avatar oriolsbd diu:

    Per cert, sembla que han canviat el nom al projecte Lyrebird. Ara es dirà Nightingale:
    http://www.omgubuntu.co.uk/2010/04/lyrebird-renames-to-nightingale.html

    Salut!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. avatar xavi diu:

    Gràcies Oriol per la informació, ara ho edito!

    Sergis, me n’alegro que t’hagi estat útil. Una cosa, has trobat si es poden habilitar les dreceres del teclat?

    Salut!

    Thumb up 0 Thumb down 0

Deixa un comentari

Registra't! Així ja no hauràs d'introduir les dades cada vegada i podràs editar els teus comentaris.

*

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>