avatar

Si és per animacions o efectes especials, millor GNU/Linux

Tot i que les millors aplicacions per a animacions i efectes especials es fan servir des de MacOSX, en realitat és que els efectes visuals es creen fent servir ordinadors amb GNU/Linux. Segons Robin Rowe, “A la indústria, GNU/Linux ha guanyat. S’està executant en pràcticament tots els servidors i escriptoris quees fan servir per presentar les animacions i els efectes especials”.

Els efectes especials de pel·lícules com Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, Star Wars,: The Clone Wars, WALL-E, 300, The Golden Compass, Harry Potter i l’ordre del Fènix i I Am Legend, es van aconseguir fent servir clústers GNU/Linux (bàsicament, xàrcies d’ordinadors amb GNU/Linux).

Sembla que l’avantatge es troba en la possibilitat d’interconnexió de tots aquests ordinadors amb GNU/Linux amb controladors lliures, que permeten obtindre animacions 2D i 3D que seria molt difícil implementar amb els controladors privatius d’NVIDIA i ATI.

Concretant, la major part dels efectes foto-realistes són creats amb programes que compleixen l’especificació RISpec (RenderMan Interface Specification) de Pixar, que és ún estàndard obert molt documentat que consisteix en unes biblioteques API per a la programació i producció de gràfics 3D. Gràcies a això, existeixen programes com Pixie o Blender, que es poden fer servir com a font d’equipament lògic RISpec. Cal dir també que RenderMan software suite, desenvolupat per pixar i necessari per crear les animacions, no és un programa lliure (i tampoc de codi obert).

Sense cap mena de dubte, tot i que GNU/Linux no és clar guanyador quant a aplicacions d’animació, la validesa i el seu potencial queden reforçats quan pel·lícules com Indiana Jones o Ratatouille el fan servir. Sembla que només és qüestió de temps.

No hi ha anotacions relacionades.

Publicat en Disseny gràfic | | 2 comentaris

2 comentaris a l'entrada: Si és per animacions o efectes especials, millor GNU/Linux

  1. avatar Rafel diu:

    Xe, doncs ja sé faré, com q ara no tinc faena, em dedicaré a fer efectes especials, q amb Linux és millor :P

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. avatar Pau diu:

    Jjajajjaaja

    Doncs ja ens ensenyaràs la teua peli!

    Thumb up 0 Thumb down 0

Deixa un comentari

Registra't! Així ja no hauràs d'introduir les dades cada vegada i podràs editar els teus comentaris.

*

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>